Wednesday, July 14, 2010

Hati+perasaan=???

Luahan pada kali tok adalah hati+ perasaan=???
yalah owh.. Mun aku jawapan nya ikut keadaan lah..b4 ya pande2 lah interpret "hati" dan "perasaan" lam konteks ktk orang kedirik.. Sebagai contoh rasa hati kita tok mun dah d janji macam2 nang berbunga bunga jak!!..p apa kan daya bila x kotakan janji n d berik ngan kiasan n 1001 alasan yang x munasabah maka "perasaan" akan ambik alih pas ya..perasaan yang bermacam2 d dalam dirik..bagi yang pemanas nang eboh d padah agik..nang beremosi dgn penuh perasaan..x pat d bendung agik....depend ngan seseorang utk carik cara "nyejok n panas" dirik nya jadi hasil nya yang tetap adalah dendam...sebesar kuman pun tetap ada dendam dalam diri bila dah d perlakukan macam ya..jadi kita sebagai manusia yang dah menyebabkan seseorang mengalami kes yang melibat kan hati dan perasaan maka besedialh nerimak kesan perbuatan keatas dirik sendirik..ingat2 lah.dendam yang kekal seumur hidup berparut bah..x semua kita tok "dalam hati ada taman"skrip crita adenan sempit......standby ngan akibat nya. K lah ya jak koh...


mcm nak d atas tok juak..asa ati nak mecah piggy bank dgn perasaan yang kejeron =hasil nya puas ati,dendam sekian lama masa nabung ya dah terlerai bila dapat duit ya..

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 comments:

  1. Berkata benarlah walau ia pahit...bukan mendustai dengan seribu alasan....

    ReplyDelete
  2. benar nak padah ktk ya ..x kmk nak meidoooooo..

    ReplyDelete