bermula lagi

Assaalamualaikum,lamak juak dah aku x lalek ngan aku pun blog tok.banyak
perkara yang terjadi lam masa sebulan lepas..agenda b0s x puas hati ngan anak buah n aku pun x puas ati juak ngan bos besar.mentang nya bos..sukati nya jak nak nangkap kesalahan urang....p apa bole buat dah nya jadi boss sapa lah aku nak melawan nak..nya terrer agik bah mun ku make pisok pun xpat celen coz mata pen nya tajam agik..silap2 32 tahun servis ku ada rekod buruk.. P yalah gara2 mata pen nya tek koh..
Banyak bena asam garam n pahit maong dalam beberapa bulan tok,apa tek lamak ada bos baru...sejaik2 bos lamak ku x nya poret ngan kerja kmk orang..arghhhhh stress..mcm dah xda seri d tpt kerja..nyawa ku kinek tok dah melayang d kuching..nang nak balit kuching jak..mudahan transfer ku dapat x uruskan dgn cepat..aminnnnnnnn..
Yalah tek x sigek2 masalah timbul..nang saling kait.... Last bena ari ya aku d tunggah bos..ku nang dah tauk akan d tunggah coz banyak gilak crita n khabar angin yg ku dengar.. Da juak ku nengar dr kaki ampu rah lab aku cya..biasa lah..sebangsa ngan bos ku juak.. Bak kata org kita angkat P$L!R lebih..boleh kata suma masalah nak x d puas hati oleh bos tek nya tauk..nang nyata lah kaki ampu...asa nak ku ludah muka nya..insyallah aku ku ludah muka n akan ku warning utk ke sekian kali n ahir lak..ya janji aku..mok d press juak pengampu tok sak nya sedar langit tinggi rendah..bok acting u32 dah eksen, blah laa!!!!!bebalit ngan kisah aku x tunggah bos..lam palak ku dah berputar ligat pa masalah yg telah ku polah..datang aher???bena ku dtg aher p bukti x cukup..punchkad ku ada bukti yg aku x datang aher!!!ku ETO KALI??p x salah..kerja ku time gawai ari ya lom ku claim off..so bila masok bilit bos alu lah nya madah
Bos: saya dapat tauk awak slalu EL??
Aku:aih cney ktk nengar n sapa madah??ingin juak saya nak tauk..EL??setauk saya x pernah ambik EL k suka2.segala off saya suma ada d rekod..off sebulan2 tok. Suma dr ETO yg lom d claim off gik nak 2 jun lepas..jadi isu juak ka off saya??
Bos;Jadi apa masalah awak slalu off
Aku: dah kerja lebih masa bayar ngan off lah..lagik pun saya off "saya jaga anak saya"(ayat mistake. Aku)!!!!! P saya x pernah ambik ETO dari annual leave!!!..bole cek rekod bah..
dengan kata lain tek pertengkaran yg sedang2 je ngan bos tek nang nimbul segunung kebencian ku ngan nya..!!!! Apa2 pun..abis ber jawab ala kadar ngan bos..alu ku kua..nyejok ati kh yg panas...lam ati ku dah nang berkoyan koyan sumpah seranah ku ngan nya.... Xpa lah singan tok ajak pos ku..mals ku nak nyambungbiar jadi tanda tanyak..kisah ya...ang pasti ati ku kejeronnak chow dr miri..walaupun aku tauk once aku kua segalanya dalam hidup aku akan berubah..lambat bok aku jumpa ngan kawan aku yg berada d miri..tapi keluarga aku lebih memerlukan aku sebenarya..
so pagi tok semangat turun kerja...hahaha..stesen kerja ku ari tok adalah d pakar 1..stesen nyucuk lengan pesakit utk d ambik darah..lom sampe 5 org pesakit ku cucok dah ada tepon berdering..chief ku nunggah aku..pa hal ku pun x tauk..nyuruh nyawa x nyaman mun mcm ya..ku tinggal trus tpt kerja..n jumpa nya.rupa nya chief nyuruh ku update store..lamak juak dah aku x ngerja store..ya lah kerja ku juak..lamak tok uncle hon yg molah p nya cuti so aku lah yang ngagak..ku asa dah 3@4 bulan dah aku x jamah store lab..paling2 pun aku prepare 70% alcohol swab....ya jak..so aku melayan ati ku jak lah lam store sambil nengar lagu n tgn ku berkerja....lamak tok cni tuju ku x update store owh..entah byk gilak nak d polah sampe lupak bah..mjngkin kerja malam..n shift byk juak ya lah aku x ngagak agik store..k lah nyelepat kejap tek nak update menatang tok..k lah ku nyambung kerja lok..bukan nya pa pun ilek gilak kerja aku yg tertangguh...


- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment